Dijital Teos Projesi İzmir Ekonomi Üniversitesi (IEÜ) bünyesinde kurulması planlanan Beşeri Bilimler Laboratuvarının ilk basamağı olarak görülmektedir. Proje, Ankara Üniversitesi Arkeoloji Bölümü ile İzmir Ekonomi Üniversitesi’nin 3 önemli bölümü, Mimarlık, Görsel İletişim ve Yazılım Mühendisliği Bölümleri arasındaki işbirliği ile hayata geçmiştir.
Türkiye’nin ilk yavaş kenti Seferihisar’da bulunan Teos Antik Kenti’nde yapılan kazı çalışmalarında ortaya çıkarılan tarihi yapılar, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Mimarlık Bölümü öğretim üyeleri tarafından üç boyutlu olarak dijital ortama aktarılmıştır. Maket atölyesinde 3 boyutlu çıktıları alınan modellerin sanal gerçeklik uygulamaları ve 2 boyutlu renderlemelerinin bulunduğu ön sergi İEÜ Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Çok Amaçlı Salonunda sergiye açılmıştır.
Projenin diğer aşamasında İEÜ Bilgisayar Mühendisliği öğretim üyeleri, İEU Görsel İletişim Tasarım Bölümü tarafından grafikleri hazırlanan bilgisayar oyunuyla gençleri günümüzden alıp antik çağlara götürmeyi hedeflemektedir. Böylelikle oyuncuların, hem Teos Antik Kenti’ni, hem de Ege tarihini öğrenebilmesi ve macera, arkeoloji ve dijital teknolojinin bir araya getirildiği oyunun, önümüzdeki yaz aylarında oyun severlerin karşısına çıkması amaçlanmaktadır.
Digital_Teos Ekibi
Oyun Tasarımı
Ece Pilevneli
Murat Kumbaracı
Çağdaş Gelen
Reha Özyıl
Altuğ Işıgan (Öğr. Gör.)
Gökhan Mura (Yrd. Doç. Dr.)
Ali Aslankan (Yrd. Doç. Dr.)
Güneş Atakan Pekşen (Öğr. Gör.)
Modelleme
Mert Sartık
Furkan Sinan Üğütmen
Ömer Faruk Sivaslı
Yurdagül Yiğit
Işılay Üçok
Altuğ Kasalı (Yrd. Doç. Dr.)
Ece Küreli (Ar. Gör.)
Güneş Atakan Pekşen (Öğr. Gör.)
Michael Edward Young (Öğr. Gör.)
Sanal Gerçeklik ve Animasyon
Ömer Faruk Sivaslı
Güneş Atakan Pekşen (Öğr. Gör.)
Programlama
Emre Özdemir
Yiğit Can Dündar
Gazihan Alankuş (Yrd. Doç. Dr.)
Arkeoloji Danışmanı
Prof. Dr. Musa Kadıoğlu
Proje Direktörü
Güzden Varinlioğlu (Yrd. Doç. Dr.)