GENS 306 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Nano Teknoloji Dünyası
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 306
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin amaçları\n\n• Nano teknoloji alanını tanıtmak\n• Nano malzemeler ve üretim metotlarına giriş yapmak\n• Nano malzemelerin mevcut uygulamalarını tanıtmak\n• Nano bilimin potansiyelini ve gelecekteki uygulamalarını anlatmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Nano teknolojinin ne olduğunu tanımlayıp açıklayabilecekler
  • Nano malzemeleri ve boyutlandırma kavramlarını ile izah edebilecekler
  • Malzeme boyutlarının küçültülmesinin ne derece önemli olduğunu ve bunun malzeme özelliklerinin değiştirdiğini izah edebilecekler
  • Nano malzemelerin sentezi ve karakterizasyonunu izah edebilecekler
  • Nano teknolojinin birçok alandaki uygulamalarına örnekler verebilecekler
  • Belirli bir konuda literatür araştırması yapıp bulduklarını sunacaklar
Tanımı Bu dersin temel amacı nano teknoloji alanına genel ve geniş kapsamlı bir giriş yapmaktır. Ayrıca bu ders nano biliminin potansiyeli ve nano teknolojinin uygulamalarında sunmaktadır. Dersin son bir amacı da nano teknolojinin günlük hayatımızı iyileştirmek için daha başka nerelerde kullanılabileceğini dair bakış açısı getirmektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nano Teknolojiye Giriş Ders Notları
2 Nano Malzemeler ve Boyutlandırma Ders Notları
3 Nano Fabrikasyon Metotları Ders Notları
4 Nano Malzemelerin Sentezlenmesi Ders Notları
5 Karakterizasyon Metotları Ders Notları
6 Ara Sınav
7 Nano Yapılar Ders Notları
8 Optik, Kaplama ve Biyomedikal Uygulamaları Ders Notları
9 Akıllı Malzemeler ve sensor Uygulamaları Ders Notları
10 Nano Bilimin Potansiyeli ve Geleceği Ders Notları
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Dönemin Gözden Geçirilmesi Ders Notları
14 Final Sınavı
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Dersin Kitabı

Ders Notları

Diğer Kaynaklar
  • Natelson, Douglas. Nanostructures and nanotechnology. Cambridge University Press, 2015
  • Ramsden, Jeremy. Nanotechnology: an introduction. William Andrew, 2016
  • Ders boyunca güncel makalelerden alıntılar yapılacaktır

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
12
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
16
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
3
Final / Sözlü Sınav
1
22
    Toplam
112

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest