GENS 207 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilimsel Düşünme ve Toplum
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 207
Güz/Bahar
3
0
4
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı bilimsel bilgiyle, sahte bilimi birbirinden ayırabilecek bireyler yetiştirerek bilim toplumu idealine katkıda bulunmaktır. Bu derste, Türkiye’de yıllardır tartışılan iki temel konu olan, biyolojik evrim kuramı ve genetik olarak değiştirilmiş besinler hakkında derinlemesine bilgi verilecektir. Bu ders popüler bilime merak duyan öğrencilere yöneliktir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Biyolojik evrim kuramını bilimsel veriler ışığında tartışabilecek
  • GD besinler konusunda fikir beyan edebilecek bilimsel alt yapıyı kazanacak
  • Bilimsel bilginin elde edilme yöntemini öğrenip, sahte bilimsel bilgiyi hızla tespit edebilecek
  • Bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirecektir.
Tanımı Bilimsel yöntem, sahte bilimi tespit yöntemleri, GD besinler ve biyolojik evrim kuramı özelinde Türkiye ve Dünya’daki tartışmalar

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilim ve sahte bilime giriş Ön okuma
2 Sahte bilimi tespit yöntemleri Ön okuma
3 Türkiye ve Dünya’da bilim ve sahte bilime örnekler Ön okuma
4 Canlıların evrimi Ön okuma
5 Evrimin mekanizmaları Ön okuma
6 Türkiye’de evrim kuramı Ön okuma
7 Ara sınav Ön okuma
8 Modern tarım ve genetik mühendisliği Ön okuma
9 Genetik olarak değiştirilmiş (GD) gıdalar Ön okuma
10 GDlerin üretim süreci Ön okuma
11 GD gıdaların geleceği Ön okuma
12 Türkiye ve Dünya’da GD gıdalara bakış Ön okuma
13 Grup çalışması ve tartışma: GD gıdalar Ön okuma
14 Grup çalışması ve tartışma: Evrim Ön okuma
15 Dönem değerlendirmesi Ön okuma
16 Final sınavı

 

Dersin Kitabı

Güncel popüler ve bilimsel makaleler

Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
10
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
20
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
12
Ödev
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
20
Final / Sözlü Sınav
1
40
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest