GENS 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Psikolojiye Giriş I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 204
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Psikoloji alanlarını genel çizgileriyle öğrencilere tanıtmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikolojinin kuramsal (örn., bilişsel, sosyal psikoloji) ve uygulamalı alanlarını (örn, sağlık psikoloji) tanımlayabilmek.
  • Psikolojinin temel bilimsel teori ve yaklaşımları (örn. davranışsal, bilişsel) hakkında bilgi sahibi olmak.
  • Psikolojide kullanılan araştırma metotlarını öğrenmek.
  • Psikoloji teori ve araştırmalarının farklı alanlara nasıl uygulanabileceği konusunda bilgi sahibi olmak.
  • İnsan davranışın altında yatan farklı temelleri (örn. fizyolojik, sosyal) açıklayabilmek.
  • Psikolojide kullanılan bilimsel dili öğrenebilmek ve kullanabilmek.
  • Psikoloji çalışılmalarında uygulanması gereken etik kuralların neler olduğunu öğrenmek.
Tanımı Bu derste psikoloji biliminin kuramsal ve uygulamalı alanları genel çizgileri ile öğrencilere tanıtılır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Psikolojiye giriş Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 2-29.
3 Psikoloji ile ilgili araştırmalar Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 30-55.
4 Sinirbilim ve Davranış Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93.
5 Sinirbilim ve Davranış Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 56-93.
6 Duyum ve Algı Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 94-137.
7 Bilinç Durumları Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 138-175.
8 Ara Sınav
9 Ara Sınav Değerlendirmesi/ Öğrenme Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. P. 176-209.
10 Bellek Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 210-243.
11 Dil ve Biliş Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 244-277.
12 Zeka Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 278-307.
13 Motivasyon ve Duygu Feldman, R. S. (2011). Understanding Psychology. McGraw-Hill. p. 308-341.
14 Dönemin Gözden Geçirilmesi
15 Final
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

Yukarıda bahsedilen kitap bölümleri ve power point sunumları

Diğer Kaynaklar

Feldman, R. S. (2015). Understanding Psychology. McGraw-Hill. (Twelve Ed.)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
20
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
35
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
2
24
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
15
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
186

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest