GEHU 205 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Sorunlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 205
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Öğrencileri, tüm dünyada karşılaşılan toplumsal sorunlar ve sosyolojik fikirler ile günlük yaşam deneyimleri arasındaki bağlantılar ile tanıştırmak
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Toplumsal sorunları tanımlayabilecek
  • Toplumsal sorunlara ilişkin süreçleri açıklayabilecektir.
  • Toplumsal sorunları eleştirel düşünce ile tartışabilecektir.
  • Kişisel yaşam deneyimlerinin daha geniş toplumsal ve tarihsel güçlerle nasıl bir etkileşimde olduğunu açıklayabilecektir
  • Günlük toplumsal sorunları, sosyolojik düşünce temelinde değerlendirebilecektir.
Tanımı Ders, modern dünyada karşılaşılan; kentleşme, göç, yoksulluk, değişen aile yapısı, ırkçılık, cinsiyetçilik, işsizlik, güvenli olmayan iş ortamları ve çevresel sorunlar gibi toplumsal sorunları kapsamaktadır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Sosyolojik Yaklaşım ve Toplumsal Sorunlar Mooney, Knox and Schacht, pp. 1-28.
3 Eşitsizliğin Yarattığı Sorunlar: Çalışma ve İşsizlik Mooney, Knox and Schacht, pp.225-266.
4 Eşitsizliğin Yarattığı Sorunlar: Yoksulluk ve Ekonomik Eşitsizlik Mooney, Knox and Schacht, pp. 188-225.
5 Eşitsizliğin Yarattığı Sorunlar: Toplumsal Cinsiyet, Cinsellik ve Eşitsizlik Mooney, Knox and Schacht, pp. 357-438.
6 Refah Sorunları: Hastalık ve Sağlık Problemleri Mooney, Knox and Schacht, pp. 29-72.
7 Ara Sınav
8 Refah Sorunları: Suç ve Toplumsal Kontrol Mooney, Knox and Schacht, pp. 109-146.
9 Küreselleşme Sorunları: Nüfus Artışı ve Kentleşme Mooney, Knox and Schacht, pp. 438-470.
10 Film Gösterimi
11 Sınıf İçi Yazı Çalışması
12 Küreselleşme Sorunları: Çevre Sorunları Mooney, Knox and Schacht, pp. 470-510.
13 Küreselleşme Sorunları: Bilim ve Teknoloji Mooney, Knox and Schacht, pp. 510-555.
14 Dersin Gözden Geçirilmesi
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
20
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
30
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
1
16
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
10
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
23
Final / Sözlü Sınav
1
30
    Toplam
165

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest