GEHU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çağdaş Dünya Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 203
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin amacı,öğrencilere çağdaş dünya tarihi hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.Ders, özellikle Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencileri için bölümün diğer derslerinde de kullanacakları minimum çağdaş dünya tarihi hakkında öğretici bir özelliğe sahiptir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modernitenin ekonomik, sosyal ve siyasi yönlerini tarihsel bakış açısıyla açıklayabilecek
  • Çağdaş dünya tarihinin kökenlerindeki önemli fikirleri açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren devrimleri ( tarım, sanayi, ideolojik ve teknolojik) açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren sömürgecilik, kölelik, emperyalizm, otoriter ve totaliter rejimler ve siyasi aşırıcılık gibi olumsuz fenomenlere dair bilgi sahibi olabilecek
  • Çağdaş dünyayı şekillendiren fikirlere ve onlarla özdeşleşen siyasi pratikleri ( bireysel ve kolektif siyasi haklar, ekonomik ve mülkiyet hakları, azınlık hakları gibi) ve bunlarla ilgili kurumları (ilgili uluslararası anlaşmaları ve BM, EU, OSCE gibi uluslararası organizasyonları) açıklayabilecek
  • Çağdaş dünyanın temellerini oluşturan üç önemli siyasi rejimi açıklayabilecek ( Liberal demokrasi, liberal olmayan demokrasi ve otoriter /totaliter rejimler)
Tanımı Çağdaş Dünya Tarihi dersi başlangıç dersidir ve öğrencilere siyaseti tarihi tarihsel bakış açısıyla bakam fırsatı verir. Dersin içeriği, çağdaş dünya tarihi üzerine akademik kaynakçadan oluşur. Dersin kaynakçası, dersi veren öğretim üyesi tarafından üç saatlik dersin iki saatinde sunum olarak anlatılır ve dersin son saati, soru cevap şeklinde işlenir. Haftalık okumaları yapmak, derslerin son saatinde yapılacak soru-cevap kısmı için yardımcı olacaktır. Ayrıca aynı araştırmak soruları ara sınav ve take-home olan final sınavı için olan soruları oluşturacaktır. Tüm öğrenciler 1) tüm derslere katılmak 2) tüm okumaları yapmak 3) Seminer konuları hakkındaki tartışmalara katılmak ve 4) öğretim üyesinin rehberliğinde take-home sınavlara hazırlanmak durumundadırlar.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve dersin tanıtılması Explanation of the course syllabus and of the bibliography. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44.
2 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. FOUCAULT, Michel, 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books, pp. 170-177. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
3 Asya ve Avrupa: 1500-1914 WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 1-44. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
4 Batı'nın Yükselişi ve Batı İnsanının Etkisi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 54-80. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
5 Doğu'da "White Peril": Rusya ve Amerika İmparatoluğu'nun Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
6 Doğu'da "White Peril": Rusya ve Amerika İmparatoluğu'nun Genişlemesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 81-135. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
7 Bilim ve Sanayi Devrimleri WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 136-152. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
8 Büyük Savaş ve Komünizmin Yeni Dünya Dini olarak Doğması WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 153-182. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
9 Ara sınav Take-Home Exam
10 İki savaş arası dönemde Asya WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 183-202.
11 İkinci Dünya Savaşı, Soğuk Savaş ve Tehdit Dengesi WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 203-227. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
12 Komünist Rejimler ve Sovyetler Birliği ve Doğu Avrupadaki Çöküşleri WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 241-257. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
13 İkinci Dünya Savaşı sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
14 İkinci Dünya Savaşı sonrası "Batı" WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 258-351. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
15 1500'den Dekolonizasyona Afrika WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan, pp. 44-53, 228-240. RELEVANT SECTIONS FROM THE ADDITIONAL BIBLIOGRAPHY.
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

Power point presentations and other course documents provided by the instructor in electronic format on the course webpage. WOODRUFF, William. 1998. A concise history of the modern world: 1500 to the present, Basingstoke: Macmillan (main course book).

Diğer Kaynaklar

(All sources can be found in hard copies in the IUE Library) FOUCAULT, M 1995. Discipline and punish: The birth of the prison, translated by Alan Sheridan. New York and Toronto: Vintage Books. GIDDENS, Anthony, 1990. The consequences of modernity. Cambridge: Polity Press. HOBSBAWM, E 1997. Age of revolution, 1789-1848, London: Phoenix. HOBSBAWM, E 1975. Age of capital, 1848-1875, London: Phoenix. HOBSBAWM, E 1997. Age of empire, 1875-1914, London: Phoenix. HOBSBAWM, E 1995. Age of extremes: a history of the world, 1914-1991, New York: Vintage Books. MOSES, AD (ed.) 2008. Empire, colony, genocide : conquest, occupation, and subaltern resistance in world history, New York: Berghahn Books. CROWE, D 1992. The essentials of European history: 1914 to 1935, World War I and Europe in crisis, Piscataway NJ: Research & Education Association. NORTON, DH 1990. The essentials of European history: 1935 to the 1988: World War II and the iron curtain, Piscataway NJ: Research & Education Association. KAMRAVA, M 2011. The modern Middle East: a political history since the First World War, Berkeley: University of California Press. The students are also encouraged to use ANY OTHER source considered relevant for the seminar and exam topics and available in the University library, EBSCO, JSTOR, or other, academically valid internet pages. ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned: Violations of academic honesty include but are not limited to: • Cheating or facilitating cheating • looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers • copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers • using "cheat sheet," pre-programmed calculator if not allowed by the instructor • having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper • Assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor • Taking an exam for another student • Purchasing term projects or homework or other assignments • Signing in place of another student using their name/signature/student id number • Plagiarism • showing the work of another as one's own • Not properly citing an earlier own work • Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor • Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
30
Final / Sözlü Sınav
1
35
    Toplam
143

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest