GEEC 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Moda Endüstrisinin Dinamikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEEC 301
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı
Dersin Amacı • Moda sistemini ve işletme organizasyonlarını anlamak.• Moda endüstrisinin toplumdaki yerini, amacını ve sorumluluklarını incelemek. • Moda endüstrisindeki fonksiyonlar, kurumlar, prensipler ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak. • Moda markalarının moda endüstrisi içindeki yerleri ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda ve tekstil endüstrilerinin ticari ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Moda endüstrisini geçmişten günümüze etkileyen sosyal ve ekonomik dinamikler konusunda bilgilenir.
  • Moda işletme organizasyonları arasındaki farkları tespit edebilir.
  • Moda endüstrisinin büyüme nedenlerini, güncel yaklaşımları ve sektörle ilgili beklentileri tartışabilir.
Tanımı Öğrencilere, moda işletmeciliğinin prensipleri ve kapsamı; sektörü etkileyen çevresel, sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörler; sektörün büyüme ve genişlemesinin sebepleri; mülkiyet çeşitleri; organizasyon yapıları; tasarımcı, üretici ve perakendecinin moda sektöründeki rolleri anlatılır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
2 Moda sektörü ile ilgili ana kavram ve terimler / modaya tarihsel bakış. ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
3 Moda işletmeciliğinin esasları, Moda sektörünün çevresi ve moda tüketicisi. ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
4 Modanın hareketi ve moda teorisi ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
5 Modanın işletmesi: Organizasyon yapıları ve roller ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
6 Ürün geliştirme ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
7 Ara Sınav
8 Kadın, Erkek, Çocuk giyimin, moda aksesuarlarının ve kozmetik ürünlerin moda endüstrisindeki yeri ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
9 Global moda pazarları: Moda takvimi ve ticari fuarlar, Moda haftaları ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
10 Moda üretim, tedarik ve satınalma süreci / Moda Perakendeciliği ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
11 Çağdaş moda tasarımcıları ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) ( Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
12 Modaya destek olan hizmetler ve moda sektöründe kariyer ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
13 Modada marka iletişimi / Modada dijital iletişim ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
14 Proje Sunumları / Dönemin Değerlendirilmesi. ‘’The Dynamics of Fashion," (Elaine Stone) ‘’ Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson) 6th Edition ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson) ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen) ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı
  • The Dynamics of Fashion," (1999), E. Stone, Fairchild Books
  • "Fashionomics," (2013), D.W. Reamy and D. W. Arrington, Pearson.
  • ‘’Inside the Fashion Business’’ (Jarnow&Dickerson)   6th Edition
  • ‘’Fashion The Whole Story’’ (Marnie Fogg) (Thames&Hudson)
  • ‘’100 Contemporary Fashion Designers’’ (Taschen)
  • ‘’Fashion since 1900’’ (Mendes&de la Haye) 2nd edition
  • ‘’Clothing Technology’’ 5th edition
Diğer Kaynaklar
  • "Mastering Fashion Marketing," (2009), T. Jackson and D. Shaw, Palgrave Master Series
  • "Fashion Retailing," (2006), E. Diamond, Pearson 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
40
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest