GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

Mimarlık

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

ARCH 390 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Gösteri Sanatları Mekanları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 390
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin amaci, ogrecileri sistem tabanli tasarim prensiplerine fiziksel materyal etkilesimleri ve bunlarin adaptasyon yeteneklerine bakarak dahil etmektir. Bu materyal davranislarini simule etmek icin hesaplamali yontemler kullanilacaktir. Ders iki ana bolumden olusmaktadir: basit deneylerle materyal iliskilerini test etmek, adaptasyon olasiliklarini anlamak ve bunlari sistem tabanli tasarim yontemine dahil etmek. Sistem elemanlarinin ic dinamiklerini, dis faktorlerle birlikte kavramak ana faktorlerden biridir. Farkli yazilim kullanimlari denenecektir. Maya ve grasshopper materyal davranisini simule etmede ve bunu sistem tasarimina dahil etmede ana arac olarak kullanilacaktir. Ogrencilerin kentsel teoriler, doga sistemleri ve hesaplamali tasarimda bunlarin birlikteligini anlamalari beklenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Cagdas kentsel teorileri analiz edebilecektir
  • Doga sistemlerini ve bunlarin ic, dis dinamiklerini kavrayacaktir
  • Simulasyonlari kullanarak hesaplamali tasarim yazilimlarini kullanacaklardir
  • Parametrik cozumler uzerine dusunebileceklerdir
  • Sistem tasarimina materyal etkilerini anlayabileceklerdir
Tanımı Ders, ogrencilerin cagdas kent teorilerini kavramalarini ve bunlari ajan tabanli sistem tasarimlari yoluyla yikip yeniden yapabilmelerini saglamak ve materyal spekulasyonunda bulunmalari icin organize edilmistir. Materyal etkilesimleri deneyimlenecektir. Bu deneyim daha sonra yeni materyal spekulasyonlari tasarlamak icin donusturulecektir. Cesitli kentsel okumalar ve tartismalar yurutulecektir. Bu tartismalar daha sonra doga/materyal sistemlerinin kentsel programla nasil bir araya gelecek ve bu ortaya cikan durum nasil yeni bi materyal cozumu getirecek sorularina cevap aranacaktir. Haftalik tasarim yazilimlari egzersizleri sistem tabanli tasarim uretme konusunda islenecektir. Her ogrenci grubu, materyal cozumleri hakkinda yapilan tartisma ve arastirmalardan kaynaklanan bir donem projesi teslim edecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve kapsamının tanıtımı
2 Materyal deneyleri Verilen malzemeler ve okumalar
3 Materyal deneyleri Verilen malzemeler ve okumalar
4 Materyal deneyleri Verilen malzemeler ve okumalar
5 Yazılım egzersizleri Hazırlanan yazılım kodları
6 Kentsel durumlar: sosyal ağlar Verilen okumalar
7 Yazılım egzersizleri Hazırlanan yazılım kodları
8 Enformasyon yığınları olarak bulut Verilen okumalar
9 Yazılım egzersizleri Hazırlanan yazılım kodları
10 Ajan tabanlı sistemler Verilen okumalar
11 Öğrenci projeleri Dönem projesi üzerine çalışma
12 Öğrenci projeleri Dönem projesi üzerine çalışma
13 Öğrenci projeleri Dönem projesi üzerine çalışma
14 Öğrenci projeleri Dönem projesi üzerine çalışma
15 Öğrenci projeleri Dönem projesi üzerine çalışma
16 Dönem değerlendirmesi

 

Dersin Kitabı Kwinter, Sanford, "Requiem for the city at the end of the millennium". Borges, Jorge Luis, “The Library”. Derrida, Jacques, “Archive Fever”. Bergson, Henri, “Matter and Memory”. Foucault, Michel, “The Archeology of Knowledge”. HUBLER, MASSUMI and other, “Interact or Die: there is drama in the networks” AD on Collective Intelligence. Batty, Michael, “Cities and Complexity”. Sterling, Bruce, “Shaping Things”. MAAS, Winny, “Space Fighter”. Novak, Marcos, “Transphysical City”, “Transarchitectures and Hypersurfaces” (articles). AD (Architecture Design magazine) on “Digital Cities”, “Territory”. BANHAM, Reyner, “Architecture of the Welltempered Environment”. MOMA edition, “The changing of the avantgarde”. WIGLEY, Mark, “Constant’s New Babylon”. PRICE, Cedric, “Opera”. DENNIS, CROMPTON, and others, “A guide to Archigram 196174”. Kittler, Friedrich, “Optical Media”. KWINTER, Sanford, “Far from Equilibrium”. VIRILIO, Paul, “The Vision Machine”. CAPOLINO Filippo (ed.), “Theory and Phenomena of Metamaterials”. Transmaterial (see index for classification discussion purposes) http://transmaterial.net/. Cornell Computational Synthesis Laboratory: http://ccsl.mae.cornell.edu/. Claytronics: http://www.cs.cmu.edu/~claytronics/. DRL (Distributed Robotics):http://groups.csail.mit.edu/drl/wiki/index.php?title=MainPage. SASS, Stephen L., The Substance of Civilization. HUMANOIDS ROBOTIC GROUP, http://groups.csail.mit.edu/lbr/#humanoid. ADDINGTON, Michelle, SCHODEK, Daniel, “Smart Materials and Technologies”. McCarthy, William, “Hacking Matter”. HAYLES, Katherine (ed.), “Nanoculture”. FLAKE, Gary, “The Computational Beauty of Nature”. GOULD, James, and GOULD, Carol, “Animal Architects – Building and the Evolution of Intelligence”. Kittler, Friedrich, “Optical Media”. INGRAHAM, Catherine, “Architecture, Animal, Human”. JOHNSON, Stephen, “Emergence”. BALL, Philip, “The SelfMade Tapestry”. BALL, Philip, “Branches”, “Flow”, “Shapes”. BALL, Philip, “Life’s Matrix: a biography of water”. VINGE, Vernor, “Rainbow’s End”. STROSS, Charles, “Accelerando”. STEPHENSON, Neal, “Diamond Age”. STEPHENSON, Neal, “Snowcrash”. “La Tour” Schuitten&Peters (graphic novel). “L'Archiviste” Schuitten&Peters (graphic novel).
Diğer Kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
2
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
104

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER