ARCH 336 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimari Yarışmalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 336
Güz/Bahar
1
4
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin amacı Türkiye’deki ve uluslararasında düzenlenen mimari tasarım yarışmalarının koşulları, şartları, araştırma yaklaşımları, tasarım hedefleri, sunum teknikleri öğrencileri ile tanıştırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tasarım çalışmaları hazırlanırken mimari proje yarışma şartnamesini inceleyebilecek ve içeriğini özetleyebilecektir,
  • Mimari proje yarışmasının şartnamesine uygun bir tasarım projesi hazırlayabilecektir,
  • Yarışma projesinin son şeklini vermek için başka tasarımcılar ve danışmanlar ile birlikte çalışabilecektir,
  • Mimari proje yarışmasının şartnamesine uygun proje sunum paftalarını hazırlayabilecektir,
  • Mimari proje yarışma sunum paftalarını verimli ve ikna edici şekilde düzenlenyebilecektir,
  • Ayrıntılı yarışma proje özetini verimli ve ikna edici şekilde yazabilecektir.
Tanımı Mimari Tasarım Yarışmaları ile ilgili bilgi ve proje çalışmaları

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanıtım / Ders şartları
2 Yurtiçi / AB / yurtdışı yarışmalar koşulların açıklanması Haftalık konu hakkında araştırma
3 Yarışma şartnamesini inceleme / hedef ve amaçlar oluşturmak Haftalık konu hakkında araştırma
4 Şartnamenin konularını araştirma Haftalık konu hakkında araştırma
5 Araştırma
6 Araştırma sunumu
7 Tasarım projeyi geliştirme Haftalık Ödev
8 Tasarım projeyi geliştirme Haftalık Ödev
9 Tasarım projeyi geliştirme Haftalık Ödev
10 Proje sunum ve incelemesi Proje sunum ve incelemesi
11 Sunum düzenleme Sunum düzenleme
12 Tasarım proje tamamlama Tasarım proje tamamlama
13 Pafta hazırlama Pafta hazırlama
14 Danışmanlar ile çalışmalar
15 Pafta tamamlama
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı
Diğer Kaynaklar Collyer, G. Stanley, ed. 2011 Competitions Annual. Louisville, KY : Competition Project Inc. , 2012.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
16
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
60
Proje
1
30
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
5
80
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
10
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek.

X
2

Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek. 

X
3

Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.

X
4

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek.

X
5

Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.

X
6

Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.  

 

X
7

Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.

X
8

Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.

X
9

Mimari verinin birikiminde, yorumlanmasında ve/veya uygulamasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerle donanımlı olmak.

X
10

 

Mimarlıkla direk veya dolaylı olarak ilgili olan disiplinlerle bu disiplinlerde temel bilgiye sahip olarak işbirliği yapabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest